RYAN ADAMS: DEMOLITION
(Lost Highway / Aquarius; 2002.)
Nakon dematerijalizacije izvanrednog Whiskeytowna, Ryan Adams je odlučio krenuti dalje sam. Već debijem 'Heartbreaker' zaradio je vrlo dobre ocjene kritike, dok je naredni 'Gold' u gotovo svakoj godišnjoj reviziji završio među najboljima. Iz ovih par natuknica jasno je da su očekivanja vezana za nastavak (uspješnog) niza velika. Pogotovo kad znate da je Ryan radoholičar kakvoga nema u bližoj rock'n'roll povijesti - od albuma 'Gold' na ovamo sustizale su nas vijesti o dovršenim snimanjima za potencijalnog nasljednika. Malo sa punk sastavom The Pink Hearts, očito veseli album radnoga naslova 'Suicide Handbooks', snimljen s steel gitaristom Buckyjem Baxterom, pa čitav album na kojem je sadržana njegova revizija 'Is This It' Strokes, još jedan po imenom '48 hours', i još dovoljno toga da vam se zavrti u glavi. Ima toga još… Kad u njegove "radne obaveze" u obzir uzmemo njegova druženja s Beth Orton, Adamom Durlitzom i Eltonom Johnom… Samo praćenje slipova koje ispisuje potonji posao su za rad u tri smjene…

Dakle, što nam je ponuđeno? 'Demolition' je njegov treći solo album, ali nitko ga ne proglašava legalnim nasljednikom 'Gold'. Ovo je, navodno, zbirka popabirčenih demo snimaka koja ujedinjuje 'Suicide Handbooks', '48 Hours' i neimenovani posao s The Pink Hearts. Srećom, Ryan je prihvatio nečiji prijedlog (mogući "krivac" je Nigel Williamson iz časopisa Uncut) i umjesto megalomanskog demo box-seta odlučio sakupljeno svesti na prihvatljivu količinu od 13 komada ispaljenih s boka.

Pojam "demo snimke" u ovom slučaju uzmite s rezervom, jer tehnička kvaliteta zvuka ništa ne zaostaje za, recimo, Heartbreakerom, ili ne daj Bože s Westerbergovim posljednjim 'Stereo'/'Mono' dualitetom. A ako je ovo Ryanovo viđenje demo snimke onda bi se potencijalna konkurencija trebala pokriti preko glave, a gledano istom dioptrijom, treći će "regularni" album biti raskošniji od Cecile De Milleovih uprizorenja Rimskoga carstva.Budemo li iskreni prema sebi i čitateljima priznat ćemo da 'Demolition' zaostaje za 'Gold'. Ipak, 'Demolition' nije puki aperitiv za otvaranje apetita već vrlo dobar album dvadesetsedmogodišnjeg radoholičara iz Sjeverne Caroline.

'Desire' zvuči kao blizanka pjesmi 'Hawkmoon 269' jednog anonimnog r'n'r kvarteta iz Dublina, a 'Gimme A Sign' je zarazna kombinacija Elvisa Costella i Replacements. 'Chin Up, Cheer Up' je uptempo country pop u kojoj Flying Burrito Brothers susreću Johnnyja Marra, 'Starting To Hurt' je križanac Nirvane i, (avaj!) onog drugog Adamsa, dok zaključna 'Jesus (Don't Touch My Baby)' ima bioritam, atmosferu i zaleđeni dah bijelih krajolika u kojima su Bjork i Sigur Ros nekoć dozivali svoje majke i zvuči različito od ičega što je dosada objavio.

Daleko je 'Strangers Almanac'. Od mladog perspektivnog glazbenika postao je javno dobro kojeg Elton John proziva inspiracijom, a od potvrđene rezervacije u rock Panteonu može ga odvojiti jedino samouništenje.

Mladen Vukšić
mladen@monitor.hr
9. studeni 2002