RICHARD ASCROFT: 'HUMAN CONDITIONS'
(Virgin / Dallas; 2002.)
Danas sam sebe ozlijedio,
Samo da vidim osjećam li još…
Nine Inch Nails 'Hurt'

Ovaj postupak kojeg je Trent Reznor, vođa gorespomenute skupine, očigledno primijenio na sebi zadnji je mogući lijek protiv emotivnog i kreativnog gliba u kojem se zaglavio Richard Ashcroft. Njegove solo albume manje-više karakterizira osobina da su poprilično nalik razmočenim verzijama onoga što je radio u The Verve danima. Ako k tome uzmemo u obzir da The Verve baš i nisu bili bijesni The Stooges, shvatiti ćemo da je okus koji ostaje nakon preslušavanja previše saharinast.

Na albumu su se našli i poneki gosti - bivši The Verve kolega Pete Salisbury za bubnjevima, Talvin Singh na raznoraznim zvučnim pomagalima i veliki rock'n'roll pijanist Chuck Leavell čiji životopis obuhvaća suradnju s imenima Rolling Stones, Eric Clapton, Allman Brothers Band, Black Crowes, George Harrison i Aretha Franklin. Samo prisustvo takvih sudionika rock povijesti povratilo bi u život čak i polumrtve cyborge popularne glazbe u koje su se pretvorili Joe Cocker i Phil Collins, ali od Richarda Ashcrofta nema povratne informacije. Čak ni Brian Wilson, koji je aranžirao i otpjevao prateće vokala na zaključnoj pjesmi 'Nature Is The Law', nije uspio probuditi značajniji izljev emocija.

'Human Conditions', najnoviji Ashcroftov album, nije daleko od definicije prethodnoga, a posve sigurno nije put od žute cigle na čijem ga kraju čeka Smaragdni grad. S ovih deset pjesama koje sačinjavaju ovaj album, Ashcroft može biti zadovoljan samo kao producent jer taj je dio posla obavljen na zadovoljavajući način, ali na njegovu žalost, ništa ne može popraviti dojam loših i nedovršenih pjesama. Kad nakon deset preslušavanja niste pomakli niti jedan ud (osim dlana kojim ste pokrili zijevajuća usta) i kada se ne možete (ili ne želite) sjetiti niti jedne melodije onda znate da ste se susreli s izgubljenim slučajem.

Mladen Vukšić
mladen@monitor.hr
22. prosinca 2002