IDLEWILD: 'THE REMOTE PART'
(EMI /Dallas; 2002.)
Mogli bi se malo raspravljati je li bend koji je počeo svirati prije sedam godina mlad ili nije? Netko će reći mlad je, dok će drugi prezrivo odmahivati na takve bezobraštine. No, s obzirom da ima još aktivnih bendova koji su svoja putovanja započeli u vremenima kada je rock još šetao naokolo u kratkim hlačicama, morat ćemo se prikloniti pobornicima tvrdnji o mladosti.

Dakle, mladi škotski kvartet Idlewild predstavlja nam se svojim trećim dugosvirajućim projektom, naslovljenim 'The Remote Part'. Nakon prva dva, poprilično žestoka albuma ('Hope Is Important' i '100 Broken Windows') Idlewild su svojim punk stavovima malo zaoblili rubove, zvuk uobličili i usmjerili ka malo većem broju publike i - isplatilo im se. Hitovi 'American English' i 'You Held The World In Your Arms' trasirali su put za dolazak među bendove čija naklada ostaje zabilježena. Za nekoga tko je još jučer imao za najvažniji cilj dobro namučiti gitare i prebiti bubnjeve na mrtvo ime, gornji dio Top 10 liste je sjajan rezultat.

Ovo, malo prije spomenuto uobličavanje zvuka ne znači da su Idlewild počeli raditi prepjeve Carpenters, već samo to da su svoj izričaj prilagodili konkretno strukturiranoj i melodičnijoj pop kompoziciji. Tako se u iskazu benda mogu namirisati neki drukčiji utjecaji i uzori, koji se daju pročitati kao, na primjer, James (čitati 'Getting Away With it') u himnički uzdignutoj 'You Held The World In Your Arms' ili frapantna sličnost Michaelu Stipeu i R.E.M.-u u više od jedne pjesme, a pogotovo u 'American English' i 'I Never Wanted'.

Roddy Woomble i društvo slaganju ovoga albuma pristupili su promišljeno i kontrolirano, tempo vas neće uspavati, dinamičnije skladbe izmjenjuju se s (nikad premekanim) baladama (osobni favorit je zaključna 'In Remote Part/Scottish Fiction' sa odrecitiranim djelom Edwina Morgana), ali trebat će dobro pripaziti na smjer slijedećeg koraka da ih ovaj uspjeh ne bi pretvorio u bezlične tržišne proizvode.

Mladen Vukšić
mladen@monitor.hr
17. prosinca 2002