GABI NOVAK: 'PJESMA JE MOJ ŽIVOT'
(Aquarius; 2002)
Premda joj je u posljednje vrijeme karijera malo više gurnuta u smjeru kuhinje nego li prema svjetlima pozornice, mater familias je konačno dobila slobodni trenutak za iskorak into the spotlight. U ovome specifičnom slučaju sve ipak ostaje u obitelji, što se lako dade zaključiti već samim pogledom na ovitak CD-a na kojem je naljepnica s otisnutim podnaslovom "Gabi pjeva Arsena". Naime, u većini skladbi koje su našle svoje mjesto na ovome albumu uzorak svojega rukopisa priložio je Arsen Dedić, onaj drugi dio jednog od najpoznatijih trademarka u hrvatskoj glazbi. Uz prstohvat zelenjave iz Arsenove škrinje pridružene su i neke od skladbi iz klasičnog jazz repertoara - Gerswinova 'Someone To Watch Over Me' i Ellingtonov 'Caravan' (uključivanje potonje skladbe "miriše" na nešto čemu je zadatak razoružavanje onih koji sumnjaju kako će se madame Gabi snaći u uptempo skladbama, no valja priznati da je konačni rezultat sjajan, pri čemu treba istaknuti izniman bubnjarski doprinos tate Levačića).

Iako je za očekivati da za generacijski širokim stolom dođe do neslaganja u životnim stavovima, ovaj je album odličan pokazni primjer da, kad je glazba u pitanju, ne mora biti tako. Takvo što dobro ilustrira 'Za mene je sreća', duet s Majom Vučić iz grupe Divas, prerada pjesme snimljene prije više od dva desetljeća, koju je tada otpjevala s Radojkom Šverko. Mladi glazbenici (predvođeni hipotenuzom obiteljskoga trokuta, Matijom), prepuni pršteće energije i neiscrpnih ideja našli su se u skladnoj sprezi s majčinskom figurom profinjene elegancije jednog od ponajboljih ženskih vokala koje je domaća estrada ikada imala pravo nazivati svojim.

U okružju antisluhističke tuzemne glazbene flore i faune, album 'Pjesma je moj život' spada u rijetke primjerke koji se pojavljuju rjeđe od sredozemne medvjedice u šibenskoj ili hvarskoj gradskoj luci.

Mladen Vukšić
mladen@monitor.hr
24. siječnja 2003.