RAZNI IZVOĐAČI: 'DIE ANOTHER DAY' SOUNDTRACK
(Warner / Dancing Bear; 2003..)
Kad danas pogledate, uz svaki film čudno bi bilo da se ne pojavi i njegov soundtrack. Još do prije samo par godina tako nešto bilo je nepojmljivo. Bilo je soundtrackova, ali ne u tolikoj mjeri. Taj porast izazvali su uspješni soundtrackovi koji su se nekad bolje prodavali od filma, ili su bili jedini dodatni izvor reklame. Kada je to sve počelo teško je točno odrediti, no veliku zaslugu u promicanju filmske glazbe ima upravo serijal Jamesa Bonda.

Kada su producenti uspješnih filmova o tajnom agentu krajem sedamdesetih okrenuli novu stranicu pozivanjem Rogera Moorea, odlučili su i dodatno povećati interes za njihov serijal i to uz pomoć glazbe. Tada poznata grupa The Wings, predvođena bračnim parom McCartney, odabrana je da napravi istoimenu pjesmu za film 'Live And Let Die'. Od tada pa sve naovamo, za svaki film koji je snimljen pojavila se i pjesma istog naziva u interpretaciji aktualnih izvođača. Tako su se u toj ulozi našli recimo Duran Duran, A-Ha, čije su to i poznatije i priznatije ako ne i najbolje pjesme u karijeri, da bi se nakon određene vremenske stanke serijala u izvođenje pjesama uključili Tina Turner, Moby, Garbage, a sad i Madonna. Njezina pjesma 'Die Another Day', svakako će postati svjetska uspješnica, no njen pomalo ljigavi euro-dancerski ugođaj koji je to ponajviše zbog odavno isfuranog efekta na vokalu, pomalo me je razočarao. Mislio sam da će Madonna napravit nešto bolje i to ne zato što je neki talent nego jer ima najbolju mašineriju u svakom smislu. Okružena je najboljim obrtnicima svog zanata što se novcem mogu kupiti, a donosi nam Scooter-Colonia đir s vocoderom. No možda je upravo to ono što je njezin tim vidio kao nešto što će u ovom trenutku biti najprihvatljivije kod publike. Izvođač poput Madonne može se prezentirati danas u bilo kakvom svijetlu, a da to publika prihvati. Istina je i to da je Madonna u zadnjih par godina toliko šarala sa svim stilovima, tako da joj je ovo možda jedino što joj je ostalo.

Što se tiče ostalog dijela soundtracka, on će ostati u sjeni Madonnine pjesme. Najviše se od ostalog materijala ističe poznata 'James Bond Theme' koju je za ovu prigodu preradio Paul Oakenfold. Sve ostalo na ovom CD-u djelo je Davida Arnolda koji je klasičnu bondovsku filmsku glazbu koja obiluje simfonijskim orkestrima pomiješao sa različitim vidovima moderne elektronske glazbe u kojoj se najviše ističe sofisticirani i ne baš tipični drum 'n' bass. Mora se priznati da taj sklad tradicionalnog i klasičnog ovdje zvuči impresivno. Sve glazbene teme poredane su i imenovane onim redosljedom kojim protječe radnja tako da nakon odgledanog filma gledatelj može još jednom kronološki ponoviti ugođaj, slušajući ovaj CD.

Ako se odlučite za kupnju soundtracka ugodno bi vas mogla iznenaditi njegova obilata multimedija, na kojoj se između ostalog nalaze spotovi Madonne i Oakenfolda, te dokumentarac sa snimanje Madonnina spota, galerija Bondovih djevojaka i filmskih postera. Tako popunjen CD, što je za svaku pohvalu, ljubitelji serijala nikako ne bi smjeli propustiti.

Tvrtko Barišić
tvrtko@monitor.hr
8. siječnja 2003.