CASSIUS: AU REVE
(Virgin / Dallas; 2002.)
Cassius je još jedan od projekata proizašlih iz snažne francuske scene koju predvodi Air. No Cassius ipak u potpunosti ne pripada tom zvuku - ovdje možete čuti glazbu koju neki zovu hip-hop acid discom.

Prva pjesma 'Hi Water', bliža je ugođaju Air, no već sljedeća 'The Sound Of Violence' u kojoj gostuje Steve Edvards, bliža je Moloku. Zbilja zvuči kao pravi ljetni nu disco hit. Interesantno je da se dvojac koji čini Cassius poznaje još iz osamdesetih i od tad surađuje. Philipe Zdar i Hubert Blanc - Francart još u osamdesetima bili su studijski tehničari i surađivali na nekoliko albuma poznate francuske zvijezde MC Solaar, što se i osjeti u 'Thilla' u kojoj gostuje Ghostface Killah. Interesantna suradnja rap vokala i plesne retro futurističke podloge. Zvuči kao moderni američki hip-hop samo još malo plesnije, recimo kao njegov remix. Ta pjesma tipičan je primjer onoga što bismo mogli nazvati hip-hop acid disco. Ovo je inače drugi album ovog dvojca, koji su tek nakon petnaestak godina suradnje odlučili to pokazati širim masama 1999. Album obiluje new-age podlogama koje su pojačane ritmikom tako da se na kraju ne dobije onaj isti ugođaj poznatog stila iz osamdesetih. No na pjesmi 'Telephone Love' nisu od toga bježali tako da zvuči kao da je napravljena prije petnaestak godina.

'Au Reve' znači na francuskom "u snovima" i taj naziv je dobro pogođen jer je album zbilja sanjive atmosfere. 'I'm A Woman' na kojoj gostuje Jocelyn Brown zvuči kao Tina Turner na gaži u disku, no cijela je pjesma prevučena nekakvim ugođajem koji kao da joj ne pušta da se skroz raspleše. To je na neki način fora, kao da su joj namjerno odrezani visoki tonovi koji su inače uvijek u pjesmama takvog izričaja naglašeni. No to pjesmu dobro uklapa u cjelinu, kojoj se mora priznati da ima dobrih plesnih trenutaka, no dužina od sedamdeset minuta ne dopušta konstantni ples, tako da se ugođaj izmjenjuje od plesnog prema sjetnom. Poklonici bi trebali biti zadovoljni.

Tvrtko Barišić
tvrtko@monitor.hr
17. prosinca 2002