BOTCH: AN ANTHOLOGY OF DEAD ENDS
(Hydra Head; 2002.)
Botch su jedan od onih bendova koji se pojave i sve razjebu. Promjene standarde, zamute granice među žanrovima, a sviđaju vam se da bi poludili kad skužite da su svirali nedaleko od vas prije jedno godinu - dvije i da vrlo vjerovatno nema nikakve šanse da vam se pruži prilika da ih ikada vidite uživo. Eto, takav su bend bili Botch. Da, bili, jer upravo prije objavljivanja ovog materijala rekli su kako se raspadaju i da je to to. Bez razloga, bez objašnjenja, bar nekog razumnog. Koji bend, a?

Sada da objasnim kako oni zvuče. Hmm, dosta čudno, vrlo su disonantni, a tako vrlo privlačni. Nešta nalik na, recimo, dosta usporeni Dillinger Escape Plan, Coalesce, malo Neurosis i dosta buke. No, vrlo orginalno, mora se priznati. Ono po čemu se Botch pamti su nevjerovatne gitarske dionice i vrlo raspadnuti ritam bubnjeva.

Ovaj materijal nudi šest pjesama, od kojih je svaka nazvana po nekoj zemlji koja u svom imenu ima slovo "n", no, umjesto "n", stavljeno je "m". Tako da se pjesme zovu 'Japam', 'Framce', 'Spaim', 'Afgamistam', itd. Mislim da ste shvatili. Momci iz benda su nam htjeli pokazati da stvarno znaju svirati, tako da je materijal dosta raznolik. Uvod od samo 14 sekundi pokazuje kako se svira đitra na vrlo, vrlo čudan način. Mislim da će svatko tko proba skinuti ovih 14 sekundi izgubiti najmanje 14 sati rada da bi to mogao odsvirati. Onda dolazi ružiona, onda malo sviraju lijepo i tako ukrug. Vokal puno urla, a i tu i tamo pjeva. Atmosfera koju ovaj bend proizvodi je nevjerovatna. Savršena.

Velika je šteta što su se raspali, ali ovako se nikada neće moći pokvariti. Ušli su među velike, među najveće. Raspali su se kada su izdali svoj najbolji materijal. Sada su stali u Hall Of Fame na čijem su tronu uz besmrtnike poput Kyuss, Sleep, At The Drive-In, Nirvanu. Mnogi bi bendovi mogli od njih naučiti stvar, dvije.

Na CD-u se nalazi i video materijal koji je osmislio i izveo šef njihove diskografske kuće (ako se tako underground labelovi uopće mogu nazvati), Aaron Turner koji u slobodno vrijeme urla i piči đitru u Isis i Old Man Gloom zajedno s basistom iz Converge. Video je totalno lijep, pravi slatkiš koji ćete ljubomorno čuvati i nikome ga nećete posuđivati. Ostavite svoje MTV bendiće i poslušate pravi rock i osjetite pravu strast i moć. Sranje, moram priznati da su mi dođe da plačem što su se Botch raspali. Koja šteta!

Saša Nužda
osamzica@hotmail.com
4. prosinac 2002