JINX: AVANTURA POČINJE
(Aquarius; 2001.)
Quelle surprise l'été avec Jinx, o la la…

Koliko će se i ove godine curica i dečkića zaljubiti slušajući Jinxe na obali Jadrana. U majićicama i hlaćicama, kože lagano crvenkaste i zategnute od sunca i soli, duše razgaljene ljetom i pivom voljet će oni Jinxe. Čak i oni koji su uporno izbjegavali razne brodove muzike, knjiga i Parnog Valjka pokleknut će pred onim šugavim plakatima i priznati da su Jinxi ipak vanserijski događaj u Pirovcu i da ih treba podržati. Njihati će se oni u ritmu novih pjesmuljaka, ali zdušno će pjevati ipak one stare hitove jer album nije izižao na vrijeme da ga svaka šuša zna. Bilo bi dovoljno da je izišao tjedan dana ranije i uz još koji spot.

'Avantura počinje' je još jedan pitak album sa par zgodnih i par iritantnih pjesmuljaka. Pa ipak su to Jinxi, jedini bend na svijetu koji je nesposoban napisati pjesmu o nekom drugom godišnjem dobu. Nekad su Slaveni ljeto slavili paljenjem krijesova i odlaskom u odmarališta, danas idu na koncerte Jinxa.

Ovaj put Jinxi su malo više latino, malo manje rock i još uvijek su bend koji nikako nije preporučljivo slušati kod kuće. Ugodno je kad te pri prvom slušanju na početku albuma dočeka 'Tamo gdje je sve po mom' koju već svi znamo i volimo. Nakon toga slijedi 'Strijele na horizontu' koje sa zadovoljstvom otkriješ tokom drugog slušanja. Onda 'Ljeto' koje bi bilo lijepo nikad ne otkriti jer je jednostavno beskrajno dosadno. Dosadno je skoro k'o kad čekaš tatu ispred pošte u Karlobagu i gledaš sladoled na trotoaru kako se polako topi. I uopće mi nije jasno šta bi ljudi na koncertu trebali raditi dok oni izvode tu stvar. Ljuljati se lijevo desno, nježno kimajući glavom. Mislim šta?! Konačno se u 'Ostani' javlja onaj famozni vara-pa-pa-pam, Matija Dedić s električnim klavirom, def i eto fešte. Većina nas će biti dovoljno pijana ovo ljeto da na ovo radosno zapleše i da se prisjeti Songkillersa u Vodicama. E. 'Padobran' me pogodio ravno u srce podsjetivši me na 'Tulum' sa Sophie Marceau. Možda se netko sjeća one stvari 'Dreams Are My Reality'. No, o merde! Jacques Cousteau, ca bien, au revoir. Tokom četvrtog slušanja shvatiš da ti je 'Sanjam' još jedina pjesma kojoj se iskreno veseliš - kratka, poletna i slatka i možda bi ju mogao poslušati i pet puta, a da ti se osjećaji ne promjene. Prilično je lako zamisliti da se ta pjesma zove 'J'ai reve' i da ju pjeva neka Francuskinja sa rupom između zubiju. Od prvog slušanja mrzim 'Plava/žuta', iritantne orguljice i refren "Plava ili žuta ljubav je". Isuse!!! 'Bilo gdje' ne budi jake osjećaje. Liči na mamurno, tmurno ljetno jutro na doručku sa starcima, samo je puno dosadnije. Pretpostavili biste da je 'Avantura počinje' zadnja stvar na albumu, ali nije. Nakon te fajrunt pjesme imamo još i 'Je suis mon ami' i 'Tamo gdje je sve po mom' Eddyjev i Dusov mix. 'Je suis mon ami' bi Songkillersi rado zloupotrebljavali još sto godina samo da su učili francuski u osnovnoj školi.

I eto tu smo na kraju avanture, a avantura je stvarno i bila. Preslušali smo pet puta jedanaest pjesama hrvatskog pop-benda Jinx i ježimo se na pomisao da to učinimo opet. Želimo opet biti normalan Hrvat koji na moru ode na njihov koncert zato što šest tipova prilično dobro svira i ženska dobro pjeva vesele pjesmice. Ne želimo više nikad slušati album Jinxa u tišini svoje sobe i bez bar dva promila u krvi. Pod uvjetom da se tih nekoliko uvjeta ispuni, Jinxi zaslužuju dva od pet, četiri od deset ili možda od dvadeset. Ne od deset!

Zrinka Horvatbr> zrinka@monitor.hr

Copyright © 1996. - 2000. Internet MONITOR

I izdavač se nešto sitno isprsio