Glazba - Internet MONITOR  


« na početak   « povratak

Glazba
Album tjedna
Recenzije
Monitor
Monitor home
Forum
Belle de Jour
Info Technology
500 linkova
e-mail
glazba@monitor.hr

 
  Dredg: Neki od najvećih umjetnika na svijetu nisu bili slavni

Prva stvar koju su Dredg rekli ekipi Monitora koja je osam sati putovala do Milana, do kluba Transilvania, bila je "Thank you". "Nema na čemu Dredg, u redu je, dobri ste vi momci", rekla je ekipa Monitora. "Kad ste vi stigli?", nastavilo se čavrljanje s gitaristom Markom Englesom. "Prije dva sata" rekao je, "došli smo iz Švicarske, a sutra sviramo u Londonu. Sviramo s bendom Thrice". Monitorovom rešetanju izvrgnuo se i basista Drew Roulette. Sjeli smo u separe do vrata u klubu veličine Močvare...

Monitor: Možemo početi s vašom glazbenom prošlošću, gdje ste odrasli i kako ste postali bend?
Mark: Mi smo četiri prijatelja koji su išli zajedno u školu, zajedno smo pohađali vanškolske aktivnosti (sport) i voljeli smo sličnu muziku. U našoj okolini nije bilo puno ljudi koji su slušali punk-rock, heavy metal ili žešću muziku, pa smo počeli svirati zajedno.
Monitor: Postoji li muzička scena u vašem gradu?

Mark: Ne baš. Mi smo odrasli u gradu Los Gatos. On spada u Bay Area koji čine San Francisco, San Jose i Santa Cruz. To područje je bogato glazbom, ali naš je grad malen i nema glazbenu scenu. San Francisco naravno ima, San Jose također, Oakland je bogat muzikom, ali mi ne pripadamo sceni.
Monitor: Ima li puno klubova i mjesta za svirku?
Mark: O da, jako puno.
Monitor: Navodno ste lokalni heroji u San Gatosu?
Mark: Tamo smo počeli, pa svaki put kad se vratimo ljudi nam požele dobrodošlicu. Uvijek je super svirati doma.
Monitor: Koliko ljudi živi u San Gatosu?
Mark: Oko 40.000, cijeli Bay Area ima 8 milijuna.
Monitor: Hrvatska ima 4,5 milijuna.
Mark: Cijela zemlja?
Monitor: Da, ali trebali bi doći svirati u Hrvatsku.
Mark: Rado, čuo sam lijepih stvari.

Monitor: Na turneji ste bili s bendovima poput Sparta, Glassjaw i uskoro ćete svirati s Blood Brothers. Pomažu li vam takvi nastupi da vas više ljudi upozna i zavoli?
Mark: Da, ali mislim da se ne razlikujemo puno od Sparte. Turneje s raznovrsnim bendovima su super jer sviraš pred ljudima pred kojima inače nikad ne bi svirao i to je uvijek zanimljivo i pozitivno iskustvo.
Monitor: Dosta ste svirali po Europi?
Mark: Uglavnom po Njemačkoj, ali svirali smo i u Francuskoj, Nizozemskoj, Švicarskoj, Austriji i Velikoj Britaniji. Ovo nam je prvi puta u Italiji i Španjolskoj.

Monitor: Kakva je publika u Americi, a kakva u Europi?
Mark: Europljani se ponekad više užive. Čini mi se da su uzbuđeniji, no to je možda samo zato jer dolazimo iz SAD-a. Što se tiče posječenosti koncerata, to je tu negdje.

Monitor: Inspiriraju li vas različite kulture, drugačiji stil života?
Mark: Naravno! Samo s aspekta jezika, u Europi u svega tjedan dana čuješ 6 ili 7 različitih jezika, a u SAD-u si na turneji mjesecima i slušaš samo engleski, engleski i engleski. Danas smo prošli tri zemlje i tri različita jezika - njemački, francuski i talijanski. Nama je to svakako jako zanimljivo.

Monitor: Kako pišete pjesme?
Mark: Gawin Hayes piše tekstove za svoje vokale, a muziku pišemo svi. Što se ostalog tiče, puno se svađamo. Netko ima ideju i onda svi radimo na njoj, dodajemo svoje, klavirski dio, bas liniju, ritam, bubanj, ali na kraju se svi moramo složiti i biti zadovoljni inače ništa od toga.
Monitor: Imate li pravo veta, ako vam se stvarno nešto ne sviđa?
Mark: Postoje načini da se nešto zaobiđe. Pisanje pjesme je složen proces, ali ako netko nije zadovoljan s nečim, otkrijemo zašto i onda radimo na tome. Tako smo dugo prijatelji da kod nas nema hijerarhije, svatko može reći svoje mišljenje, svi smo jednaki.

Monitor: Koliko vam treba da napišete pjesmu?
Mark: Ponekad jako malo, ponekad nam treba puno vremena. Neke se pjesme same napišu, jednostavno funkcioniraju, a na nekima zapneš i ne znaš što bi dalje. Nekada nastavimo raditi na njima, a nekad ih ostavimo na miru i nadamo se da će nam kasnije nešto pasti na pamet.

Monitor: Album 'El Cielo' ste radili s tri različita producenta. Kako je to izgledalo?
Mark: Svi su bili vrlo različiti, pa je bilo super. Trebalo nam je puno vremena, bilo je komplicirano, ali zato se unutar ploče mijenja atmosfera. Prvi producent je producirao prvi dio albuma, drugi su ga malo dotjerali kasnije, razgradili su ga.
Monitor: Je li bilo lakše snimiti 'Catch Without Arms' koji je radio samo jedan producent?
Mark: Da. Bilo je ugodnije i lakše. Manje stresa.

Monitor: Možete nam objasniti koncept suprotnosti koji se provlači kroz novi album?
Mark: Potekao je od Gavina, a želja nam je bila napraviti album različit od prošlog. Gavin je unutar pjesama želio preispitati stvari s kojima se bavio, svađama, suprotnim razmišljanjima koja dolaze s rješavanjem životnih problema.
Monitor: Tko je klinac na albumu?
Drew: Mlađi brat mog prijatelja, išao je na tečaj pjevanja da bi to otpjevao.
Monitor: Možete li objasniti koncept paralize u snu s prošlog albuma?
Mark: Nekoliko nas je patilo od nje i sama ideja da mozak može stvoriti takav podsvjesni fenomen je strašno zanimljiva. Nitko o tome ne zna puno, kao ni o drugim neobjašnjivim stvarima poput vanzemaljskih otmica. Muzika je ponekad podsvjesna, pogotovo na 'El Cielo'. Osjećali smo da se to poklapa s našim zvukom. Zvuk na albumu je bio pasivan, podsvjestan, oko tebe je, ali se ne trudi zgrabiti te, kao i fenomen paralize sna. Na omotu albuma nalaze se iskustva ljudi s paralizom sna, a u tekstovima također.
Monitor: Kako je to povezano sa Salvadorom Dalijem? Mark: Slika 'San izazvan letom pčele oko šipkova ploda sekundu prije buđenja' je navodno o paralizi sna. To je također bila početna ideja albuma. Htjeli smo svoju muziku pretvoriti u sliku, pa smo odabrali ovu.

Monitor: Koliko su vaši tekstovi doslovni, a koliko su samo priča koju pričate?

Mark: Oboje, ima izmišljenog i ima stvarnog. Volimo kada ljudi slušaju i sami odluče o čemu je pjesma. Neodređenost je divna stvar. Nemam pojma o čemu pjevaju neki od mojih omiljenih bendova niti želim znati. Dogodilo mi se više puta da čitam o nekoj pjesmi i tako saznam da je o nečem vrlo razočaravajućem.

Monitor: Kako je došlo do vašeg ugovora s Interscopeom?
Mark: Svirali smo u Kaliforniji, stvorili publiku i na koncert je došao netko iz Interscopea. Svidjelo mu se i to je bilo to. Mislio je da imamo potencijala i ponudili su nam ugovor. Nije bilo puno fame oko nas.
Monitor: Interscope je ogromna izdavačka kuća s velikim imenima, da li osjećate pritisak?
Mark: Ne, Interscope je vjerojatno izdavač s najotvorenijim umom. Njihovi umjetnici su veliki, ali i jedinstveni. Njihovi izvođači su Marilyn Manson, Eminem, Queens of the Stone Age, No Doubt, …And You Will Know Us By The Trail Of Dead
Monitor: Kako se vi uklapate?
Mark: Mislim da znaju da smo jedinstveni i da nas se ne može strpati u neki kalup i pretvoriti u nešto što nismo. Takva je i većina bendova na Interscopeu, tako da to nitko i ne pokušava.
Monitor: Dakle, vaša iskustva s glazbenom industrijom su pozitivna? Mark: Ne bih baš to tako rekao. Teško je, težak je to posao, nema tu puno novaca za umjetnike, ali ne postoji ništa drugo što bih radio ili ikad želio raditi.

Monitor: Osjećate li se kao profesionalni muzičari?
Mark: Ne znam.
Monitor: Da li je to posao?
Mark: Je, ali vrlo, vrlo lijep posao, posao koji se voli. Postaje posao kad moraš ustati u 4 i 30 i hvatati avion, ali svaki dan je drugačiji, vidiš mnoge zemlje, upoznaješ različite ljude. Svako malo dođe vrijeme za svirku ili snimanje albuma, a to je čista zabava.

Monitor: Kako ste se osjećali kad su vaše demo snimke pojavile na Internetu mjesecima prije objave albuma?
Mark: To je bilo iritantno jer smo znali da te pjesme nisu bile gotove, ali to je Internet i curenje je neminovno.
Monitor: Jesu li ljudi uspoređivali album i demo?
Mark: Ne. Otkad je izašao album nismo ništa čuli.
Monitor: Podupirete li downloadanje?
Mark: Da, naravno.

Monitor: Zašto Dredg, otkud vam ime? Dredg znači puno toga.
Drew: Što ste vi našli?
Monitor: Jako puno značenja.
Drew: Jeste li našli ono o pohanju piletine? To je rijetko. Nema odgovora, na engleskom najčešće znači čišćenje odvoda.
Monitor: Zašto ste se tako nazvali?
Mark: Volio bih da postoji dubok razlog za to.

Monitor: Kako izgleda vaša idealna publika ili idealno mjesto za svirku?
Mark: Sviranje kod kuće je uvijek zabavno. Sviranje u Santa Cruzu je kao tulum za dobrodošlicu. Inače, kad je rulja otvorena mi smo sretni.
Monitor: Imate li kakvih negativnih iskustava?
Mark: O da! Po nama su bacali stvari, pokazivali srednji prst, derali se na nas.
Monitor: Gdje?
Mark: Dogodilo se to više puta. Kada smo prije tri godine u Londonu svirali kao predgrupa Alien Ant Farm njihova publika nije željela slušati našu muziku.
Monitor: Kako ste se osjećali?
Mark: Isprva pokislo, poniženo, ali ubrzo shvatiš da je to u biti dobro za tebe, da ponekad trebaš takve stvari da bi te natjerale da se još više trudiš. Biti hvaljen cijelo vrijeme je loše. Nakon poniženja shvatiš da iz toga možeš puno naučiti.
Monitor: S kime biste rado svirali?
Drew: Pink Floyd, Tool ili Radiohead.

Monitor: Kako publika reagira na novi album? Uživate li svirati nove pjesme?
Mark: Uživamo. Publika reagira jako dobro, zašto ne bi?
Monitor: S obzirom da se album razlikuje od prethodnika, možda su očekivali nešto drugo?
Mark: Materijal ima smisla kada se vidi čitav koncert, sve tri ploče zajedno. Tada sve čini jednu raznovrsnu, ali ipak cjelinu.

Monitor: Što je s vizualnim identitetom benda. Imate lijep site, imidž, spotovi su vam zanimljivi. Brine li se netko posebno o izgledu benda?
Mark: Kao ljudi pazimo kako izgledamo, ali što se benda tiče mislimo da to nije tako važno.
Drew: Mi nemamo imidž. To je nekakav rock 'n' roll klišej s kojim se danas pretjeruje.

Monitor: Malo prije smo razgovarali da je čudo što niste poznatiji. Imate odlične albume, na velikoj ste etiketi, ali malo ljudi zna za vas. Mislim da bi trebali više zarađivati i svirati u većim dvoranama.
Drew: Neki od najvećih umjetnika na svijetu nisu bili slavni, to nije naš prioritet.
Monitor: Da, ali vaše pjesme su izuzetno lijepe i šteta što ih više ljudi nije čulo. Lake su na uho i odlične.
Mark: Pa, nismo još gotovi!
Monitor: Znam, znam, nije da umirete
Dredg & Monitor: Ha, ha, ha!

Monitor: Namjeravate li i dalje raditi muziku za filmove?
Mark: Mi bi rado. Tko god nas zamoli, mi ćemo se baciti na posao.
Monitor: OK, mi imamo jedan mali scenarijić…
Dredg & Monitor: Ha, ha, ha!
Monitor: Što je s filmom 'Waterbound'? Ljudi su mislili da je muzika za taj film i vaš novi album ista.
Mark: Neke su pjesme s albuma i u filmu. 'Matroshka (The Ornament)' je jedna od glavnih tema 'Waterbound', ali inače nema puno sličnosti. Soundtrack je vrlo ambijentalan.

Monitor: Na kojem ste zadnjem koncertu bili?
Mark: Sleepy Time Guerrilla Museum prije 4-5 mjeseci.
Drew: Lokalni bend A Day One Simphony.
Monitor: Koje bendove trenutno slušate?
Mark: Sleepy Time Guerrilla Museum, novi Sigur Ros.
Drew: Bright Eyes, Clap Your Hands Say Yeah, Head Automatica, Wu Tang Clan, …Trail of Dead, Worlds Apart

Monitor: Imate li ciljanu publiku koju biste željeli dovući na koncerte?
Mark: Ne baš, samo otvorene ljude željne zabave.
Monitor: Koliko daleko želite ići? Stadioni poput U2?
Mark: Kazališta su dovoljna za nas. U SAD-u ponekad sviramo u kazalištima. Nije preveliko, nije premalo. Još uvijek postoji veza s publikom, a glasno je.

Monitor: Nabrojite nam svojih pet omiljenih stvari.
Mark: Kava, televizija na kojoj je stalno nogomet, dobra knjiga, marihuana, mačka…




Monitor su: Zrinka Horvat, Ivana Markov, Kruno Bošnjaković
28. rujna 2005.

Copyright © 1996. - Internet MONITOR
 
 
Dredg su:
Gavin Hayes - pjevač
Mark Engles - guitarist
Drew Roulette - basist
Dino Campanella - bubnjar

Diskografija:
'Catch Without Arms'; 2005. Interscope
'El Cielo'; 2002. Interscope
'Leitmotif'; 1999. s/r

Linkovi:
Službeni site

'Catch Without Arms'

'El Cielo'

Video:

Trajanje: 30 sec
Dimenzije: 320x240
Veličina: 1.09 MB
Download


Trajanje: 13 sec
Dimenzije: 320x240
Veličina: 472 kB
Download


Trajanje: 30 sec
Dimenzije: 320x240
Veličina: 1.09 MB
Download