Glazba - Internet MONITOR  


« na početak   « povratak

Glazba
Album tjedna
Recenzije
Nikad čuo
MP3 singl

Monitor
Monitor home
Forum
Softwarez
Belle de Jour
Info Technology
Hrvatski Web
500 linkova
Link dana
Odigo
Monitor u Vjesniku

e-mail
glazba@monitor.hr

 
  Alec Empire: Glazba nije nogometna utakmica već konstantna borba da se stvari unaprijede

Sve što je do sada radio daje mu za pravo da se predstavlja kao glazbeni ekstremist. Smatra da je glazba znanost, baš kao i matematika, i tvrdi da joj je posvetio cijeli život. Alec Empire danas je solo umjetnik, no njegova karijera zauvijek je obilježena s Atari Teenage Riot. Producentsko znanje i vlastita etiketa daju mu slobodu da stvarima pristupa intenzivno i strastveno. Ove je godine objavio album 'Futurist', a u srijedu nastupa u Močvari. Porazgovarali smo s njim, pa nam je objasnio mnogo toga…

Monitor: Sudeći po tvojim izjavama moglo bi se reći da si glazbeni ekstremist. Glazbu vidiš kao način komunikacije, način života, drugačiju stvarnost, alat za promjene, itd. Jarvis Cocker iz Pulp je kada su ga pitali o mijenjanju svijeta rekao da je on samo glazbenik i da je glazba sama sebi svrha. S obzirom da glazbu doživljavaš kao znanost, kako namjeravaš ljude natjerati da se slože s tobom?
Alec Empire: Ne trebaju se drugi ljudi slagati sa mnom. Volim različitosti na glazbenoj sceni i znam da će glazba uvijek postojati zbog različitih razloga. Ja uvijek izražavam ono što osjećam i ne vidim sebe kao zabavljača, ne vidim sebe kao nekoga tko bi trebao služiti publici. Znam da i to ljude može zabavljati i također je cool, ali ja volim pomicati granice, otkrivati, pronalaziti nove razine energije. Kada slušam pop muziku, unaprijed znam što će se do kraja pjesme dogoditi i to mi je jako dosadno. To je kao da gledate film, a već na početku znate kako će završiti. Meni je važno da glazba bude fizička i uzbudljiva.

Monitor: Odrastao si u Berlinu, na granici Istoka i Zapada. Kako je grad koji ima takvu povijest utjecao na tebe? U kojem aspektu života i karijere osjećaš najjači utjecaj Berlina?
Alec Empire: Rastao sam u Berlinu u kojem je vladala doista specifična atmosfera i to je uvelike utjecalo na sve što sam radio. Berlin u 80-tima, okupirani grad, zid, ratna zona, vojnici, osjećaj opasnosti, sve se to reflektiralo u mojoj glazbi. Stari Berlin više ne postoji, a ne osjećam se toliko povezan s novim Berlinom. No, mislim da je i to cool jer sada ionako puno putujem
Monitor: Zašto si rekao da te deprimira novi Berlin? Misliš li da se ipak nešto promijenilo od 'Burn Berlin Burn'?
Alec Empire: Novi Berlin me više ne deprimira. Mislim da sada tamo ima dosta novih momenata koji bi uskoro mogli dovesti do nečeg dobrog. Iduće godine ću se vratiti u Berlin i to upravo zato jer više u Londonu ne nalazim dovoljnu razinu energije, sve je sada postalo previše retro. Kada smo snimili 'Burn Berlin Burn', grad je bio potpuno drugačiji nego sada. Tada je u Berlinu bilo puno underground klubova, puno kreativnih ljudi, no to se sve sada promijenilo. Berlin je izgubio tu posebno atmosferu koja ga je definirala, ali to se gradovima uvijek dogodi. Gradovi se mijenjaju i jedno mjesto može u nekom trenutku biti najzanimljivije na svijetu, a već dvije godine kasnije potpuno zaboravljeno. No, to ne znači da neće doći do nove preobrazbe. Inače, nisam bio deprimiran pune tri godine i mislim da imam više energije nego ikada i to je sjajan osjećaj.

Monitor: Schroeder ili Merkel?
Alec Empire: Taj vlak je napustio stanicu i ni jedno od njih ga ne može zaustaviti. Zato mi i nije više toliko stalo. Uostalom, u Njemačkoj nemam više ni pravo glasa jer je moje stalno prebivalište Velika Britanija.
Monitor: Kako ti se svidio film 'Zbogom Lenjin'? Kakva je danas umjetnička scena u Berlinu?
Alec Empire: Mislim da je film jako zanimljiv. Sviđaju mi se filmovi koji obrađuju berlinske teme. Umjetnička scena Berlina? Ne bih to nazvao scenom. Prije bih rekao da se radi o gomili ljudi koja baulja okolo. Svejedno, i to je cool.

Monitor: Kako bi definirao trenutno stanje Digital Hardcore glazbe?
Alec Empire: Trenutno stanje? Originalna DHC scena Berlina je mrtva. Mnogi producenti pokušavaju povratiti tu energiju i mislim da je sjajno što pokušavaju pronaći nove načine, vlastite načine. U ovom trenutku mislim da se može ujediniti i stvoriti ogromna količina energije, ali ja sam sada više usmjeren na vlastiti glazbu. To uvelike određuje i etiketu.

Monitor: Misliš li da nakon tragične smrti Carla Cracka Atari Teenage Riot ima budućnost?
Alec Empire: Mislim da bi to bez Carla ne bi imalo smisla.
Montor: Kada pogledaš unazad, misliš li da su Atari Teenage Riot uspjeli barem djelomično suzbiti nacionalizam u Njemačkoj? Misliš li da su vaše poruke utjecale i na druge anomalije društva?
Alec Empire: Da. Mislim da su ATR uspjeli u nekoliko jako važnih stvari. Meni osobno je najvažnija ta što je radikalno lijeva generacija mladih time dobila novi zvuk. Prije ATR postojala je samo stara škola punk rocka, a smatram da nova razmišljanja zahtijevaju novu glazbu. Ne manje važno je što smo kao ATR uspjeli probleme prisutne u Njemačkoj servirati na internacionalnim tanjurima. Tako smo klince iz Sjedinjenih Država upoznali s njima, klinci iz Japana čuli su o tome, itd. Naše poruke potakle su ih da razmisle i o vlastitoj situaciji i mislim da je ATR bio prvi bend koji je donio takav zvuk. Uloge koje su imale Hanin Elias i Nic Endo također su puno stvari pogurnule naprijed, unaprijedile jer ako pogledate samo neke punk bendove, njihov stav prema ženama nije ništa bolji od stava kojeg promoviraju reperi.
Monitor: Rekao si da si osnovao ATR u namjeri da promijeniš svijet. Zašto misliš da nisi uspio?
Alec Empire: Ne mislim da nisam uspio. Mislim da mi jesmo promijenili svijet. Stvorili smo glazbu koja još uvijek ima značajan utjecaj na način na koji ljudi razmišljaju. Nije ovo nogometna utakmica već konstantna borba da se stvari unaprijede. Stalno guraš samo naprijed, kreiraš umjetnost i stalno želiš napredovati.

Monitor: Rekao si da je tvoja glazba refleksija tvog života. Unosiš li u glazbu cijeli svoj život?
Alec Empire: Da.
Monitor: Mnogo umjetnika, baš kao i ti, pati od depresije. Kako to objašnjavaš? Kurt Cobain je rekao da mu nedostaje 'comfort in being sad'. Slažeš li se?
Alec Empire: Stvarno ne znam. Mogu govoriti samo u svoje ime. Mislim da je depresija prirodna reakcija kada stvari ne idu dobro. Na depresiju gledam kao na upozorenje koje dobivam od vlastitog tijela. Jedina razlika po čemu se moja depresija razlikuje od one od koje pati većina ostalih ljudi je što ja pišem pjesme i na taj način izražavam svoje osjećaje. Kada bih bio u nekom boy bendu ne bih imamo mogućnost suočiti se sa stvarnim osjećajima. Ovako sam s vremenom shvatio da moja glazba pomaže drugim ljudima da prebrode slične faze u životu. Mislim da je jedini adekvatan način da prebrodiš depresiju upravo taj da se s njom suočiš.

Monitor: Utječu li na tebe umjetničke forme osim glazbe i neki drugi glazbenici?
Alec Empire: Donekle. Zanimaju me mnoge stvari, ali ne utječu na mene. Dogodi mi se da mi na neko vrijeme skrenu pažnju s mog vlastitog puta, ali onda se vratim onome što radim još svježiji.
Monitor: Misliš li da je vizualna strana glazbe (video, image, omoti, itd.) bitna?
Alec Empire: Da. Meni je uvijek bila jako važna. To su elementi koji mojoj glazbi daju lice. Istovremeno uživam raditi s ostalim umjetnicima.
Monitor: Policija je prekinula snimanje spota za 'Kiss of Death'. Što se dogodilo?
Alec Empire: Nisam bio tamo dok se to događalo, ali mislim da je redatelj napravio cool posao i video je ipak snimljen.

Monitor: Kakvu opremu koristiš u stvaranju glazbe?
Alec Empire: Koristim previše različite opreme da bi je imalo smisla nabrajati. Volim mijenjati alate kojima se koristim jer uvijek nastojim imati drugačiji i svjež pristup. Album 'Futurist' sam napisao na gitari. Za mene je to dosta tradicionalno. U većini slučajeva napišem prvo tekstove i nakon toga nastojim povezati energiju sa zvukom. No, to dosta ovisi od ploče do ploče.
Monitor: Elektronska glazba u Hrvatskoj se uglavnom svodi na informatički pismene ljude koji posjeduje laptop. Je li dobro ili loše što danas svi mogu stvarati elektronsku glazbu? Koja je razlika između umjetnika i nekoga tko samo ima program Fruitloops?
Alec Empire: To ovisi o individualcu, a ne alatu. Ako netko nešto izražava pomoću alata onda mi to može biti zanimljivo. Ako pak neki idiot stišće gumbiće i ništa ne izražava, onda ne vidim poantu. Volim kada je glazba fizički opipljiva, ali laptopi imaju dosadan zvuk. Meni se ne gleda nekoga kako šalje e-mail. Programirati svijet unutar kompjutera je ideja iz ranih 90-tih. Mislim da smo se od toga daleko odmakli. Osobno mi se čini da to što netko ima studio u kompjutoru ne vodi ničemu što se isplati slušati.

Monitor: Radio si s umjetnicima tipa Sonic Youth, Bjork, Jon Spencer Blues Explosion. Je li teže raditi za druge ili stvarati vlastite pjesme?
Alec Empire: Uživao sam raditi s tim ljudima. Sve su to različiti karakteri i sve su to vrlo intenzivna iskustva. Uvijek sam uživao i ne bih rekao da je teže raditi s drugim glazbenicima, samo drugačije.
Monitor: Jesi li se zabavljao dok si remiksirao pjesme Rammstein? Čini nam se da represija zvuči baš kao i oni. Misliš li da je ironija dobra isprika za to?
Alec Empire: Mislim da su Rammstein sumirali sve ono što su Ministry, NIN, Laibach i Manson bezuspješno pokušavali godinama. Oni to definitivno rade s dozom humora. Bilo mi je super remiksirati njihove pjesme jer vokalna izvedba je naprosto nevjerojatna. Mislim da bi trebali napraviti accapella album. Volim izvođače kao što su Klaus Kinski, Nina Hagen i ostale Nijemce koji isfuravaju taj suludi njemački naglasak. Mislim da je njemački jezik vrlo poseban i da ima jako težak zvuk.

Monitor: Imaš vlastitu etiketi, vlastiti studio. Može li se reći da nisi pod komercijalnim pritiskom?
Alec Empire: Nisam pod komercijalnim pritiskom, ali volim kada naiđem na kreativni pritisak.




Komunicirale
Zrinka Horvat i Ivana Markov
zrinka.horvat@ina.hr

ivana@monitor.hr
25. listopada 2005.

Copyright © 1996. - 2004. Internet MONITOR
 
 
Linkovi:
Službeni site

Digital Hardcore

Vrlo fan site

Skladište linkova